10. března 2013

Série Artemis Fowl

Základní informace

  • Autor: Eoin Colfer
  • Žánr: Fantasy
  • Počet dílů: Osm: Artemis Fowl, Artemis Fowl - Operace Arktida, Artemis Fowl - Věčná šifra, Artemis Fowl - Opalin podraz, Artemis Fowl a ztracený ostrov, Artemis Fowl a časový paradox, Akta Fowl, Artemis Fowl a atlantský komplex-tu jsem ještě nečetla, chystám se


Postavy

  • Artemis Fowl: Geniální zločinec. Čím je zvláštní? Neexistuje situace, ze které by se nemohl dostat. Přivádí k zoufalství všechny psychology, číšníky a krejčí. Jediný člověk, který dokázal obelstít i skřítky. A pak jeho věk, samozřejmě. Je mu totiž dvanáct. Dokonalé! Jediné z čeho jsem trochu rozpačitá je jeho přeměna k dobru. Teda, ne že bych to nechtěla, celý první díl jsem v to doufala, ale... v epilogu prvního dílu je něco v tom smyslu, že lidé mají sklon si ho romantizovat, ale jemu jde jenom o zisk... Fajn, beru, ale když se s tím smířím, tak se polepší? Ale to je vážně detail.
  • Butler: Věrný strážce Artemise. Ovšem dělat bodyguarda Artemisovi Fowlovi není jen tak. Taková práce obsahuje všechno od kradení zlata, ponížení od permoníka po výmazy paměti a záchrany světa. Máte někdo zájem?
  • Myrta Krátká: Sarkastická elfka, jediná důstojnice LEPReka.(Takhle vnikl název leprikon, kdyby jste to náhodou nevěděli. Žádný skřítek s hrncem zlata, ale něco jako policista.)
  • kentaur Klusák: Moje nejoblíbenější postava z celé knížky. Neskromný, úžasně chytrý skřítkovský technik. Kde by bez něj ostatní byli? Dávno objeveni lidmi a bez svého komfortu. A on to moc dobře ví a svými poznámkami to dává najevo.
  • Sláma Hraboš: Oblíbeností šlape Klusákovi na paty, jeho hlášky jsou taky skvělé. A je to permoník, mimochodem. Kleptoman.


Autorův styl

Psané ve třetí osobě, máte tedy možnost dostat se do více míst v jednom čase, ale na začátku každé kapitole je vždy napsané kde a kdy, takže nehrozí žádné nejasnosti typu jak-se-sem-kruci-dostal-jo-aha-ono-už-to-je-jinde. Ráda bych vás ale varoval, že jestli kvůli tomu budete mít pocit, že toho víte víc, jste na omylu, všechno totiž krásně zapadá do Artemisových plánů.


Hodnocení

Moc jsem od toho nečekala, musím se přiznat. Ale říkala jsem si, že to bude asi taková obrácená detektivka, z pohledu zločince. A za zkoušku nic nedám.
Pak jsem zjistila, že tam budou skřítkové a lekla se ještě víc. Takže žádná detektivka, ale nadpřirozené síly? To jsem ovšem nevěděla, že skřítci sice nějaká kouzla mají, ale především jsou technicky desítky, možná stovky let před lidmi. Především díky naprosto úžasnému kentaurovi Klusákovi, kterého jsem si naprosto zamilovala. Vím, že se opakuji, ale on je vážně úžasný.

Každopádně mi to přijde jako zajímavá změna oproti jiným knižním skřítkům, kteří považují letadlo za kovového ptáka. Tito by se maximálně podivili, proč nepoužíváte jaderný pohon, když je přece daleko praktičtější.

Závěr? Určitě vyzkoušejte, já hodnotím devítkou.

4 komentářů:

Maruška řekl(a)...

Velmi, velmi zajímavé, abych byla upřímná. Moc se mi líbí, jak jsi to napsala a opravdu teď přemýšlím (Ano, do takové ojedinělé situace jsi mě dostala.), zda si mám knížku přečíst. Uvidíme! :)

Katie řekl(a)...

Až takhle, jo?:-D

Unknown řekl(a)...

Asi mi to nebudeš věřit, ale zrovna dneska jsem koukala na poličky a říkala si, co tam tahle knížka dělá... Ale teď když jsi to popsala jsem zavzpomínala... Měla jsem Artemise ráda. Jiný svět a kupodivu ne tak naivní jak by mohl podle popisů být. Veronika
P.S. prosím zruš to ověřování slovem, je to děsně otravné a spoustu lidí to odradí ke komentování... a anonymové tě nesežerou, neboj:)

Katie řekl(a)...

Zrušeno, díky za upozornění, ani jsem si toho nevšimla.:-)