19. března 2013

Čarodějky z Hex Hall

Základní informace


  • Autor: Rachel Hawkinsová
  • Žánr: Fantazy
  • Rok vydání: 2011
  • Série: Hex Hall#1
  • Anotace: Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…

Postavy

  • Sophie: Myslím si, že postava Sophie je to nejlepší z celé knížky. Její sarkastické hlášky podle mě nemají chybu.
  • Jenna: Upírka se závislostí na růžovou? A navíc lesbička? Proč ne. Po všech možných tajemných upírech celkem příjemná změna.
Tím moje chválení postav bohužel končí. Padouch zabíjejcí čarodějky mi přišel tak překvapivý, že to ani překvapivé nebylo. A navíc si nemůžu pomoct, mně se při jeho odhalení okamžitě vybavila knížka Akademie Evernight... Až na to, že se tady jednalo o čarodějky a ne o upíry. Vím, že knížek s podobnou tématikou je spoustu a je těžké neopakovat se, ale já chci při čtení narazit na něco nového a ne si okamžitě vzpomenout na stejnou situaci v jiné knížce.

Autorčin styl

Psáno v první osobě, četlo se mi celkem dobře, nevzpomínám si na pasáže, které by příběh zpomalovaly. Tady tedy nemám co vytknout.

Hodnocení

Nevím. Jsem z toho poněkud rozpačitá. Možná moc nápadů najednou a žádný pořádně rozpracovaný.  Nic, co by mě zaujalo a řekla by si: "Jo, to je ale dobrý. " případně "Tak tohle by mě nenapadlo." Nějak jsem všechno čekala, případně jsem se s tím někde setkala. Trochu slátanina, dalo by se říct.

Každopádně jsem si včera půjčila další dva díly, tak uvidíme, jestli se příběh někam posune. Určitě k tomu má potenciál, ale v tom případě by se měla kvalita podstatně zlepšit.

Ještě jedna věc, která stojí za zmínku. Když jsem hledala anotaci, schválně jsem prolétla komentáře a celkem mě překvapilo, že většina byla typu: "Naprosto úžasný, nejlepší knížka, co jsem kdy četla!" Tak nevím, jestli je to tím, že jsem moc náročná a nebo tím, že to byly napsány na stránce internetového obchodu.

Není to úplně špatné, ale jak jsem říkala, nadšená taky nejsem. Věc, která mě ale naprosto učarovala je obálka. Odraz ve vodě a dokonce i zrcadlově napsaný název a autor. Nádhera! Hodnotím  sedmičkou a jsem zvědavá, jak bude série pokračovat.


2 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Zní to opravdu zajímavě, abych pravdu řekla. :) Moc se mi líbí to hodnocení, jak to máš zažízený, ale zpátky ke knížce.
O upírech teď píše snad každý. Je proto opravdu těžké být v tomto ohledu originální a "nekopírovat" někoho jiného. Vlastně se to týká i tady čarodějnic. :)
Uděláme asi výměnu, ráda bych si to přečetla :D
M.

Katie řekl(a)...

No výměnu asi neuděláme, já už jsem ji vrátila.:-) Ale na tu knížku, co si mi slíbila se těším.:-) V pátek?