1. března 2014

Únorové tlachání

Máme prvního března a já jsem stále ještě nenapsala shrnutí za únor. Ne že by to bylo nějaké velké překvapení (je mi jasné, že dřív než dneska byste ho stejně nečekali). Ale je tady!

Únor sice nebyl do počtu příspěvků žádná sláva, ale oproti lednu jsem se lehce zlepšila. Bez lednové tlachání jsem napsala celkem pět článků. Jaké? To se brzy dozvíte.

Minulost
Nejprve tu máme dvě recenze pro změnu českých autorů. Nepřítel mého nepřítele od Kateřiny Petrusové a Po strništi bos od Zdeňka Svěráka.

Vždy jsem chtěla napsat, že mě překvapilo, jak moc něco bylo oblíbené, i když jsem to vůbec nečekala. Nikdy jsem ale nebyla tak překvapená jako u Jak poznat typický knižní blog ve 20 bodech. Abyste mě pochopili, popíšu, jak zhruba tento článek vznikal. 

Chtělo by to dát něco na blog. Už týden jsem nic nenapsala.
Co mám v konceptech? Hmm, to by bylo moc nadlouho, to taky, to taky, ...
Tak napíšu o tom, jak je většina knižních blogů úplně stejná. Jenom v bodech, to bude rychlé.
Mám to vůbec publikovat? Vždyť pořád píšu o tom, jak je důležitější kvalita než kvantita...
Kašlu na to, když už to mám napsané...

Poslední dva články pochází z Polyvoru. Začala jsem novou rubriku V hlavní roli... a to konkrétně černým kabátem a druhý článek naopak přímo hýřil barvami aneb Na co se (ne)dívat.




Budoucnost
Momentálně mám doma dva recenzní výtisky: Červenku a Nebarevné vzpomínky. Červenku mám už skoro přečtenou, takže recenze bude co nejdříve, na Vzpomínky si asi budete muset ještě chvíli počkat.

Víte, že dneska začíná meteorologické jaro? A protože jaro je symbol nových začátků, rozhodla jsem se změnit design blogu. (Dobře, s tím jarem jsem to vymyslela právě teď, napadlo mě to, protože zrovna měníme design na časopis a hlavně proto, že už ho mám hrozně dlouho.)

A když jsem tak včera hledala, jak udělat vlastní šablonu, pomalu jsem smířila s tím, že mi asi nezbude nic jiného, než stáhnout nějakou hotovou. Udělat si nějaký grafický základ bych možná zvládla, ale převést ho pak na šablonu? V tom jsem se už trochu ztratila. Pak jsem ale narazila na jeden skvělý program, který bych vám ráda představila.

Artisteer
Je mi jasné, že profesionální tvůrce webových stránek se na Artisteer bude dívat dost pohrdavě, ale bloger-amatér, který si nezvládá html tak, aby si udělal kompletní šablonu sám? Pro toho to bude ideální. Princip je takový, že vy si naklikáte design, který se vám líbí, můžete změnit prakticky cokoliv. Od barev, přes rozmístění prvků na stránce, až po mobilní verzi. Ještě jsem nevyzkoušela všechno, ale výběr je opravdu široký. Program by vám potom měl vygenerovat kód šablony, který jen nahrajete do blogu. 

Nevím, jak bude fungovat vlastní nahrání do blogu, ale zatím jsem z Artisteeru nadšená. Nový vzhled vypadá zase trochu reálněji.

Jak děláte design vy? Znáte Artisteer?

6 komentářů:

Maria Friedlová řekl(a)...

Budu tě uctívat. Dennodenně, každou minutu. Jdu se mrknout na ty designy a přísahám, že se odtamtud nehnu, dokud nebudu mít svůj vysněný design hotový. :)

Katie řekl(a)...

:-D
Já musím ještě vymyslet, jak má můj vysněný design vypadat, ale pak se odtud asi taky nehnu.:-)

Bastera řekl(a)...

Taky už jsem o tom slyšela, ale nějak si to nedovedla představit v praxi, ale když to tak chválíš, tak to taky zkusím :)

Katie řekl(a)...

Zatím to vypadá dobře, ale jestli to bude vážně fungovat, jsem docela zvědavá.:-)

Owlie řekl(a)...

Hned jak jsem dočetla tvůj článek, vrhla jsem se na změnu designu. Víš jak to dopadlo? Minimálně dvě hodiny jsem se s tím piplala, a když jsem to chtěla uložit, oznámilo mi to, že jelikož jsem si nezaplatila 3 tisíce za oficiální verzi, nemůžu ukládat.
A den potom? (včera) 3 hodiny u programu, a na to jak s tímhle neumím jsem na sebe byla pyšná..ale zase mám smůlu, musela bych za to že to mám na blogu platit..:D
takže prozatím s myšlenkou změny designu končím, jak už ale vlastně víš z Twitteru :)

Katie řekl(a)...

Já jsem to pak taky zjistila. Ale vygenerovat kód překvapivě jde i bez placené verze. Ale nezkoušela jsem, jak to vypadá.:-)
Usoudila jsem, že pro mě je to ale stejně zbytečné, protože nemám tak konkrétní představu, abych mohla nějaký design vytvořit. Takže jsem našla nakonec šablonu, které se mi dost líbí, až na pár drobností, ale ty upravit zvládnu.:-)