28. dubna 2013

Kakaovník z kyselého mléka

Po dlouhé době jsem něco pekla a po ještě delší o tom napsala, takže tu máte zase jednou recept. Je z časopisu, který jsem našla u  babičky (tuším, že to byl Blesk pro ženy), jen jsem si ho trochu poupravila (viz závorky). Díky kyselému mléku je nádherně vláčný, ale cítit v něm není, jestli ho tedy nemusíte, bát se nemusíte. Dokonce i nekyselomléčné části naší rodiny chutnal.

Inkredience

  • 480 g hladké mouky (200 g hladké, zbytek polohrubá)
  • 300 g cukru (250 g)
  • 250 g tuku (200 g)
  • 4 vejce (3)
  • 400 ml kyselého mléka nebo kyšky (500 ml podmáslí)
  • 5 lžíce kakaa 
  • 2 lžičky jedlé sody
  • špetka soli
  • (hrst nasekaných vlašských ořechů)

Postup

  • Cukr, změklý tuk (ne rozpuštěný jako já), vejce a kakao vyšleháme šlehačem do pěny.
  • Postupně přidáváme střídavě mléko a mouku smíchanou s jedlou sodou a opatrně mícháme. 
  • Nalijeme na plech a dáme péct do trouby vyhřáté na 175 stupňů na 30 minut.
Dobrou chuť!

2 komentářů:

Maruška řekl(a)...

Zní to báječně! :) Se až za ušima olizuju! (Tyjo, byla bych fakt zvědavá, jestli by to někdo opravdu dokázal! :D)
A jo, nahoře se mi zobrazuje kočička v červeném čtverečku a musím říct, že je to moc roztomilé! :)
Za pochvalu nového blogu děkuji! :)

Katie řekl(a)...

Jo to by mě taky zajímalo.:-D
Hmm, tak to tedy nevim, proč se mi to v Exploreru neukazuje... Bych se mohla zeptat třídního ajťáka.:-)
Není zač, je vážně suprový.:-)