19. července 2013

Pletení z papíru#1 Ruličky

 Už jsem vám tu několikrát ukazovala, jak dělám z papíru šperky pomocí origami. Ještě jsem se ale nepochlubila s mojí další papírovou láskou a to pletení košíků. A pokud se ptáte, ano, mám velkou spotřebu papíru.

Stejně jako u origami šperků se nebojte, že by košíky byly nějaké křehké. Už neupravený je poměrně pevný a když se ještě patřičně nabarví a nalakuje, může si směle zadat s proutěným nebo pedigovým.

Protože proces, při kterém dostanete s kopičky papírů hotový košík není zrovna nejkratší, rozhodla jsem se místo jednoho dlouhého napsat raději několik kratších článků. Dneska tedy začneme tou časově nejnáročnější částí - výrobou ruliček.



Potřeby

  • Starý telefonní seznam (nevím jestli by to šlo i s klasickým papírem, protože papíry ze seznamu jsou trochu slabší) 
  • Špejle
  • Lepidlo na papír

Postup

    Tady jsem se snažila vyfotit, jak je jeden konec širší.
  • Papíry rozstřihneme nebo roztrhneme na půlky. Když budou trochu křivé nebo otrhané, vůbec to nevadí. (Viz. moje foto.)
  • Naneseme lepidlo na jeden růžek naneseme lepidlo a od protějšího začneme namotávat na špejli, kterou máme přibližně ve stejném úhlu jako je na fotce. Ruličky neděláme úplně rovné, konec na jednom konci by měl být trochu větší.
  • A takhle motáme a motáme a motáme. Budete jich potřebovat dost. Já nejčastěji tvořím u televize, jak se vám  dostanete motání trochu do ruky, téměř se na to nemusíte dívat. (I filmy s titulky se při tom dají sledovat.)
  • Několik ruliček si uděláme místo z půlky papíru z celé A4. Ty nám poslouží jako osnova. 
  • Kolik jich budete potřebovat? Osnovní se dávají po celém obvodu košíku v rozmezí asi 3 cm. Pro ty normální, je nejlepší udělat jich víc, než si myslíte, že budete potřebovat a pak ještě během pletení přidělat.

6 komentářů:

Maria Friedlová řekl(a)...

Pokud se ptáte, ano, mám velkou spotřebu papíru. :D Já teď momentálně pracuji na drhání. Pak na blogu ukážu výsledek. ;)

Katie řekl(a)...

Tak to se budu těšit.:-)

Vivi řekl(a)...

Úžasný nápad. Přesně něco takového jsem hledala. Paráááda! Šikulka ;-)

Katie řekl(a)...

Děkuji.:-) Teď jich ještě musím udělat dost, abych mohla konečně začít plést košík.:-)

Unknown řekl(a)...

Moje mamka ještě před tím, než začala šít, také pletla z papíru.Ruličky jsem ale dělala já. Je to snadné, ale když jich máš udělat 300 najednou.. Je to na pytel! :D :))

Katie řekl(a)...

Mně zase ruličky mamka docela často dělá. Ale je to vážně hodně časově náročné.:-)