5. července 2013

Origami hvězdičky

Hvězdička je jednou z mých nejoblíbenějších skládaček, protože ji uděláte z proužku papíru maximálně za tři minuty. Navíc, na rozdíl od klasického origami, tady zase tolik nezáleží na přesnosti. Pokud si tedy netroufáte na normální skládačku, hvězdička je ideální.










Potřeby

  • 2 proužky papíru široké 1-2 cm, ideálně ustřihnuté z A4 po délce
  • Pár háčků na náušnice + kroužky
  • Lak na dřevo nebo na ubrouskovou techniku


  • Na konci papíru uděláme uzel.





  • Vznikne nám pětiúhelník, kratší konec zastrčíme dovnitř. (Kdyby byl moc dlouhý, ustřihneme.)



  • Delší konec ohneme podle strany pětiúhelníku. Jednou vždy ohýbáme dozadu a jednou dopředu.





  • Stejným způsobem obalujeme pětiúhelník dokud máme papír, konec poté zastrčíme dovnitř, stejně jako na začátku.


  • Takto vypadá hotový pětiúhelník, nehty zatlačíme na strany. Tím se nám vytvoří plastická hvězdička.


  • Hvězdičku dotvarujeme do požadovaného tvaru.



  • Přiděláme kroužek a háček na náušnice. 
  • Stejným způsobem doděláme i druhou náušnici.
  • Pro zpevnění můžeme hvězdičky nalakovat.

2 komentářů:

Maria Friedlová řekl(a)...

Hvězdičky jsme vlastně vyráběli na výtvarce, že? :D :) Dělali jsme z toho následně řetěz na vánoční stromeček. Moc hezké:)
Jenom smůla,že se mi nepovedla ani jedna hvězdička. :D

Katie řekl(a)...

Fakt?:-) Tak teď nevím, jestli mám tak blbou paměť nebo jsem zrovna nebyla ve škole.:-) Já jsem je dělala podle jedné mojí knížky s origami návody.