21. dubna 2014

Duhový náhrdelník

Už dlouho jsem nepřidala žádný návod, dneska vám tedy ukážu jak na duhový plstěný náhrdelník. Touto technikou jsem si dělala na jednom workshopu náušnice a docela mě to zaujalo, takže jsem se tentokrát pustila do trochu většího projektu.

Mám ráda hodně barevné věci, ale pokud se na takto výrazný šperk necítíte, můžete klidně použít jen jednu nebo dvě barvy.

A teď hurá do toho! Je to opravdu jednoduché, jen to zabere trochu času.

Potřebujete


Oddělíme část rouna, na obrázku vidíte kolik ho zhruba potřebujeme na jednu kostičku. Samozřejmě je lepší, pokud použijeme na všechny stejné množství, ale pokud vezmeme více nebo méně, není to žádná tragédie. Kostičky uděláme stejně velké, jen budou mít trochu jinou tuhost.
Zmačkáme rouno do kuličky a začneme ho propichovat jehlou. Ze začátku budeme muset kuličku hodně tvarovat rukou. Jehla má na sobě drážky a propichováním se zaplétají vlákna do sebe. Kulička se zmenšuje a jde stále více obtížněji stlačit.
Pokud chceme kuličku, budeme takto pokračovat až do požadované velikosti.
Pokud budeme chtít kostičku, přistoupíme k dalšímu kroku zhruba ve chvíli, kdy bude mít kulička velikost jako na posledním obrázku.

Kostičku vytvoříme tak, že kuličku silně zmáčkneme a začneme ji propichovat shora. Takto vytvoříme všechny strany. Nejlepší je propichované strany pravidelně střídat.

Tip: Když budete chtít mít strany hladší, dokončete kuličku na nějaké tvrdší podložce.




Stejným způsobem vytvoříme i zbylé kostičky. Já se osobně u takovýchto jednotvárných činností zajímám o to, jestli při tom můžu třeba sledovat televizi. Ano jde to, ale nezapomeňte, že ta jehla je docela ostrá.
Ale abych řekla pravda, sledovala jsem při tom televizi, poslouchala audioknihu i jsem se soustředila jen na to. A píchla jsem se do prstu pokaždé.

Pomocí jehly navlečeme kostičky na lanko.







Nakonec připevníme na lanko zapínání a máme hotovo.









Děkuji e-shopu Stoklasa za poskytnutí materiálu.

3 komentářů:

Maria Friedlová řekl(a)...

Vypadá to opravdu dobře. :) Nebude někdy toto u tebe na prodej? :D

Katie řekl(a)...

To by bylo drahé.:-D

Katie řekl(a)...

Moc děkuju.:-)