11. února 2013

Korálková mozaika



A máme tu další návod, tentokrát něco, co nezabere tolik času. Je to poměrně variabilní šperk, záleží jaké použijete korálky, kolik barev, jestli se rozhodnete pro nepravidelnost jako já a nebo budete tvořit řady. Zároveň se jedná o velice vděčnou techniku, já jsem třeba jednou korálkama vyplétala kytaru jako přívěšek na klíče. Fantazii se meze nekladou.






Potřeby
  • měděný drát-průměr 1 mm
  • měděný drát-průměr 0,2 mm
  • rokajlové korálky různých barev
  • 2 větší korálky nebo kuličky
  • měděné naušnice
Návod
Z asi 10 cm silnějšího drátku si vytvoříme požadovaný tvar s malým očkem. Nejlepší mi přijde udělat očko, vytvarovat a zbytek obtočit kolem očka.






Kolem očka namotáme konec slabšího drátku, dlouhého asi jeden metr. Délky se nebojte, pokud nebudete mít nějaké větší korálky využijete ji bez problémů a  nemusíte poté nastavovat.





Návlékneme 3-5 korálků a upevníme drátek na horní stranu. Tímto způsobem se vyplňuje celá plocha, doporučuji ale nechat korálky na drátku volně se pochybovat, spodní řady se budou uchycovat na ty již udělané a kdyby byly korálky moc natěstno, drátek by se obtížně přichycoval.




Až takhle dojdeme na konec čtverce(obdelníku?), omotáme drátek kolem horní strany až k prostředku a poté už se bude vyplňovat jednoduše tam a zpátky. Toto není nutné, ale je složitější začít dělat na jedné straně první řadu, když na druhé už jsou dvě.




Po určité době je třeba vytvořit místo na velký korálek. Záleží samozřejmě na velikosti a tvaru. Uděláme to tak, že místo toho, až dojdeme k půlce pokračovali, vrátíme se zpět a poté opět do půlky.




Totéž na druhé straně. Tentokrát ale zůstaneme na kraji.







Nyní navlékneme 2-3 rokajlové korálky, velký a zase 2-3 malé a konec upevníme na straně. Je lepší, pokud bude velký korálek přesahovat trochu přes rokajlové, aby se neprotáčel.






Teď přijde něco jiného, místo vyplétání, omotáme několik řad drátkem, zase se snažíme, aby částečně zasahoval i pod velký korálek. Příjemná změna po té piplačce s korálky, ne?






Pod drátkem uděláme poslední řadu s korálky. Já jsem ji připevňovala na dolní stranu, aby se mi omotaný drátek nerozjel, ale to už záleží na vás.





Nakonec připevníme háček a doděláme druhou naušnici.

0 komentářů: