2. ledna 2013

Spirálový trojúhelník



Konečně jsem se dokopala k tomu, abych něco nafotila, takže tu máme první korálkový návod. Na začátek by se možná hodilo varování, že to není až tak těžké, ale zabere to spoustu času. Vážně hodně. Ale výsledek stojí za to.
 
Potřeby
korálky TOHO Tresures 12/0 (u mě mléčně bílé)
korálky TOHO 11/0 (u mě měňavé)
korálky TOHO 15/0 (u mě měděné)
korálky TOHO 8/0 (u mě fialové)
nit na návlékání korálků
jehla na návlékání korálků (poznáte jí podle téměř neviditelného ouška)
 
Návod
Navlékněte nit. Hotovo? Máte za sebou jednu z nejtěžších věcí.:-)

Navlékněte tři bílé korálky a pak se jehlou vraťte zpátky. Když niť utáhnete, vznikne vám malý trojúhelník kolem kterého budete šít.






 


Navlékneme dva korálky, jehlu dáme do dalšího korálku. Nyní jsme na vrcholu trojúhelníku, kde budeme vždy dávat dva korálky.
Stejně uděláme druhý vrchol.
Nakonec třetí vrchol, ale jehlou tentokrát propíchneme dva korálky abychom se dostali do druhé řady. To bychom měli dělat pokaždé, když dokončíme třetí řadu trojúhelníku.

Nyní máme opět udělaný vrchol ze dvou bílých korálků, ale při šití stran budeme dávat pouze jeden korálek. Je jednoduché poznat jaký-pokud nejsme na vrcholu, vždy návlékáme ten korálek, z jakého nám vychází niť.
Tady už máme dodělané další tři strany trojúhelníku, na vrcholu navlékneme jeden bílý(ten budeme navlékat vždy) a jeden měňavý. Aby jste poznali jakou barvu má mít druhý korálek podívejte se na schéma níže nebo na můj ušitý trojúhelník. Věřím, že to ale brzy poznáte i bez toho.:-)
Oproti předchozí fotce jsou tady přidělané další tři řady, vrchol na kterém máme jeden bílý korálek a dva měděné.(Ty budeme navlékat vždy po dvou, když jsem tedy řekla, že na straně se bude navlékat jeden korálek, dva měděné se považují za jeden. Doufám, že jsem to dost vysvětlila.) Vidíme, že niť je v měňavém, navlékáme tedy měňavý.
Tady vidíme, jak se měděné korálky navlékají po dvou.
Tak asi po třech hodinách vám vznikne toto.:-)
To samé udělejte ještě jednou, ale bez poslední řady, místo ní obě  půlky sešijeme.
Žluté-bílé, modré-měňavé, růžové-měděné, černé-fialové

 



Podle tohoto schématu obě půlky sešijeme. Mezi červenými čárami jsou korálky, které dáme na vrchol.
Takto vypadá jedna sešitá strana.
 
A tady už jsou sešité všechny strany.

6 komentářů:

Jana Dvořáková řekl(a)...

Vypadá to vážně nádherně!!! Ale já nemám tak šikovné ručičky a určitě bych se u toho navztekala :)

Katie řekl(a)...

Já myslím, že bez vztekání to snad ani nejde.:-D

Maruška řekl(a)...

Je to nádherné! Určitě bych to nevzládla, ale ty si zkrátka šikovná! (Jako dárek k Vánocům ideální!) :D

Unknown řekl(a)...

Krásné, také zkusím.

Katie řekl(a)...

Tak přeji hodně štěstí.:-)

Unknown řekl(a)...

Děkuji, budu ho potřebovat! :-)